Jeżdżenie starym a nowym autem
Polacy w większości jeżdżą autami używanymi i wieloletnimi, wynika to oczywiście z braku funduszy na nowe auta. Jednak stosunek nowych aut do starych zmienia się na korzyść nowych samochodów. Co ciekawe nowe auto mimo dużej ceny początkowe ma niższe koszty utrzymania i eksploatacji.
W starym, 20 letnim samochodzie wszystko może się zepsuć w każdej chwili, z takim samochodem można wydać dwu krotność wartości tego auta. W przypadku nowego samochodu przez lata można jeździć i nie przejmować się naprawami w serwisie ASO.
Wikipedia o Peugeot 308
Peugeot 308 zadebiutował podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2007 roku. Jest oferowany z szeroką gamą silników. Do wyboru są jednostki benzynowe 1.4 (95 KM), 1.6 (120 KM) oraz 1.6 THP w trzech wersjach mocy (150, 175 i 200 KM), a także diesle 1.6 (90 KM i 110 KM) i 2.0 (136 i 163 KM). W porównaniu z poprzednim modelem 307 nowy Peugeot ma ten sam rozstaw osi (2608 mm), ale jednocześnie jest od niego dłuższy - o 74 mm (4276 mm) i szerszy - o 85 mm (1815 mm), co zaowocowało większą ilością miejsca dla pasażerów. Początkowo można było kupić dwie wersje hatchbacków - 3- i 5-drzwiową. W kwietniu 2008 roku dołączył do nich model kombi 308 SW, a w marcu 2009 roku 308 CC (Coupé Cabrio). W 2009 roku zaprezentowano seryjną wersję Peugeota RCZ. Jest to jedyny model produkowany poza Francją, w Austrii. Prawdopodobne jest także wprowadzenie modelu napędzanego silnikiem na bioetanol oraz wyposażonego w napęd hybrydowy.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Peugeot_308
Nowe auto
Marzeniem większości młodych kierowców jest posiadanie nowego samochodu. Auto prosto z salony kojarzy się z pewnego rodzaju luksusem i z pewnością ma wiele zalet. Najnowsze wyposażenie auta salonowego oraz gwarancja z serwisem ASO to świetna rzecz.
W porównaniu do aut używanych zyskujemy tak na prawdę dużo. Auto salonowe raczej nie ma prawa się psuć i nie będziemy musie się przejmować ciągłymi usterkami, co jest zmorą większości aut z drugiej ręki. Nie będziemy musieli się tez borykać z mniejszymi usterkami lub niedziałającymi komponentami.