Kwestie taksówkowe. Kilka faktów i wyjaśnień

go sobie koniecznie przed wyjazdem.Opłacalność podróży taksówkąCeny za przejazdy taksówką na pierwszy rzut oka wydają się być wręcz astronomiczne. Cena 500 zł za przejazd z Warszawy do Łodzi dla kogoś korzystającego z komunikacji

Kwestie taksówkowe. Kilka faktów i wyjaśnień Transport w nowym mieście jest skomplikowany, a gdy mamy bardzo ważne spotkanie nie ma czasu na korzystanie z komunikacji miejskiej. Należy mieć numer na oraz wpisać go sobie koniecznie przed wyjazdem.

Opłacalność podróży taksówką

Ceny za przejazdy taksówką na pierwszy rzut oka wydają się być wręcz astronomiczne. Cena 500 zł za przejazd z Warszawy do Łodzi dla kogoś korzystającego z komunikacji miejskiej to suma nie do zaakceptowania, jednak ma ona swoje uzasadnienie.

Kwota przejazdu taksówki dalekobieżnej to nie tylko koszt paliwa dojazdu, ale i powrotu taksówki do miejscowości początkowej. W cenę wliczone są także opłaty amortyzacyjne (zwrot kosztów i napraw pojazdów), opłata dla kierowcy (jego pensja) oraz w przypadku większej firmy kwota, którą zarabia sama firma. Podliczając te koszty można dojść do wniosku, że taka cena jest mimo wszystko dość uczciwa, a w zamian zyskujemy wygodę podróży oraz przejazd prosto do celu.


Wzrost ilości klientów taksówek

Transport osobowy przybiera różne formy, od pociągów, przez autobusy, na taksówkach i samochodach kończąc. Prywatne firmy przewozowe rozwijają się coraz bardziej z powodu rosnącego zapotrzebowania na usługi transportowe związane z przewozem osób.

Coraz więcej klientów chce dostać się na wskazane miejsce, więc nie skorzystają już z transportu miejskiego (pociągi czy autobusy) dlatego większość z nich wybiera taksówki i przewozy samochodami osobowymi np. Uber.


Z encyklopedii: Historia starych taksówek- Beardmore

Beardmore Motors Ltd. ? dawne brytyjskie przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją samochodów. Istniało w latach 1919 - 1966.

...

Skoncentrowano się na montażu samochodów osobowych oraz taksówek. Pierwszy model 11/4 wyposażono w czterocylindrowy silnik o pojemności 1486 cm3. Zastąpiono go w 1923 roku modelem 12/30 z silnikiem o większej mocy 1854 cm3. Na bazie 12/30 stworzono wersję Super Sports. Prędkość testowano na torze Brooklands.

W 1925 roku zamknięto zakłady w Anniesland i przeniesiono produkcję do wytwórni taksówek w Paisley. Wprowadzono na rynek model 14/40 o pojemności 2297 cm3. Gdy zwiększono pojemność do 2391 cm3 przemianowano go na wersję 16/40. Zarzucono montaż czterocylindrowego o pojemności 4072 cm3, a w potem również pozostałe modele osobowe.

Większe sukcesy osiągano produkując taksówki, zwłaszcza dla Londynu właśnie w Paisley już od 1919 roku. Pierwszym modelem był Mk 1 cieszący się wysoką renomą. W 1923 wszedł model Mk 2, zastąpiony z czasem mniejszym, bardziej ekonomicznym Mk3. Po upadku koncernu William Beardmore and Company spółka Beardmore Motors Limited została wykupiona i produkcję w 1929 roku przeniesiono ze Szkocji do Londynu. Wówczas wprowadzono do produkcji serię "Paramount" z modelami Mk4 (1932), Mk5 (1935), Mk6 (1936).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Beardmore