Jak reklamować się w internecie?

Dodane: 20-04-2015 09:10
Jak reklamować się w internecie? Sposoby na promocję strony w internecie - pozycjonowanie gliwice i kampanie AdWrods. Co lepsze?

Co wy wiecie o pozycjonowaniu

Mam firmę, stronę www i co dalej? Czyli o tym jak wykorzystać internet w celach biznesowych. Przede wszystkim sprawdź jak radzi sobie konkurencja. Masz kilka opcji, można skorzystać ze wszystkich na raz, co powinno dać...najlepszy efekt.

Po pierwsze - pozycjonowanie. Jeżeli działasz na rynku lokalnym i konkurencja nie zdążyła jeszcze docenić znaczenia wyszukiwarki Google, to nie powinno wyjść zbyt drogo. Jednak gdy słowa kluczowe mają wysoką konkurencyjność i zasięg ogólnopolski, to musisz uzbroić ię w cierpliwość bo pozycjonowanie trochę potrwa, i musisz szykować się na większy wydatek.


Google dla biznesu - AdWords i pozycjonowanie

Oczywiste, że dobre jest to, że rośnie liczba zainteresowanych usługą firm. Za tym jednak zwiększa się także ilość firm świadczących tego rodzaju usługi, co czasami wypada całkiem kuriozalnie. Pozycjonowanie dopisują sobie do oferty prawie wszyscy, którzy zajmują się czymkolwiek związanym z internetem. Albo i nie związanym. Bo jeszcze rozumiem firmy zajmujące się stronami, albo prowadzeniem fejsbukowych fanpejdży. Ale... Poligrafia? Naprawdę? Tak - naprawdę.

Więc teraz jest czas, żeby spojrzeć na drugą stronę medalu. A jest nią wzrost konkurencji w Google. Przedsiębiorcom się wydaje, że pozycjonowanie da się zrobić tanio. Cóż - może na jakieś wyjątkowo mało konkurencyjne frazy da się tanio. Ale takich jest już coraz mniej. Szkoda, bo prowadzi to do niezdrowej konkurencji cenowej, która tak naprawdę nie jest korzystna dla nikogo.


A co z AdWords?

Po drugie - AdWords. To dobre uzupełnienie pozycjonowania, jeśli potrzebujesz efektów natychmiast i możesz ponieść większe koszty. Często obsługą kampanii zajmują się te same firmy, które oferują SEO.

Po trzecie - social media. Tu zakres może być różny, ponieważ zależy od branży. Fanpejdż na Facebooku można z powodzenie prowadzić samodzielnie, jednak jeżeli n ie masz do tego czasu, lub weny - zainwestuj w dobrego copywritera. Sam fanpejdż dobrze działa wizerunkowo, o bezpośrednie korzyści raczej ciężko.


Twoja firma w internecie

Pozycjonowanie zza kulis to nie jest taka łatwa praca. Wielu przedsiębiorców nie ogarnia, dlaczego nie ma błyskawicznym efektów, lub czemu jest coraz drożej.

Trzeba zrozumieć jeden prosty fakt - to, że SEO jest coraz bardziej popularne i staje się czymś tak oczywistym dla firmy, jak posiadanie strony internetowej, ma to swoje dobre i złe strony.


Jak wykorzystać Facebooka do prowadzenia biznesu?

Social media to często wałkowany temat. Mówi się wiele o tym jakie dają możliwości, mówi się też o niebezpieczeństwach.

Profil na fejsie mają prawie wszyscy. Niewielu niestety publikuje tam materiały w sposób przemyślany - zdjęcia dzieci, domów, samochodów, fotki z wyjazdów, z imprez. Lajkowanie bezsensownych treści , etc.). A coraz częściej to co umieszczamy na fejsie, ma znaczenie w "realu". Jeśli wysyłamy CV, bo chcemy mieć pracę, możemy być pewni, że zanim szef nas przyjmie, to przejrzy nasze konto. Czy jest się czego bać?
Jeśli nie publikujemy wszystkiego jak leci, nie rozdajemy lajków gdzie popadnie, to powinniśmy być bezpieczni. Jednak każdy może dowiedzieć się co lubimy, na jaką partię głosujemy, jakie mamy poglądy, na co wydajemy pieniądze, na jakim standardzie żyjemy, jakie mamy zwierzęta/dzieci/partnerów...

To są informacje prywatne. I w tej sferze powinny takie pozostać. Pamiętajmy, że to świadczy o nas, możemy byc potencjalnie bardzo dobrymi pracownikami, jednak jeżeli na swojej tablicy źle wyrażamy się o swoim poprzednim pracodawcy (lub co gorsza - o obecnym) to może nam zamknąć drzwi do kariery. Tak więc - publikujmy treści w portalach społecznościowych w sposób bardziej przemyślany - to się opłaci.