to jedna z prężnie rozwijających się branży internetowych. Prawie każda firma ma witrynę internetową, a świeżo powstałe chcą ją sprawnie stworzyć. Czy warto inwestować w stronę firmową?
Popularyzacja e-sklepów
Sklepy internetowe stają się coraz bardziej popularne, ponieważ spełniają oczekiwania niektórych gałęzi handlu. Transakcje internetowe są coraz bezpieczniejsze, a ludzie są coraz bardziej skłonni wydawać swoje pieniądze przez internet.
Być może zakupy internetowe staną się w przyszłości na tyle popularne, że wyprą prawie do końca markety elektroniczne albo księgarnie. W większości przypadków ceny w sklepach internetowych są dużo korzystniejsze, głównie ze względu na brak kosztów związanych z posiadaniem sklepu stacjonarnego- jednak jest sporo sklepów, które w sprzedaży internetowej oferują niższe ceny niż w swoim sklepie.
Początki e-commerce
Za pomocą systemów elektronicznej wymiany danych (ang. Electronic Data Interchange ? EDI) przedsiębiorstwa już na początku lat 80. drogą elektroniczną wymieniały się informacjami. System ten wykorzystywał synchroniczne połączenia pomiędzy dwoma serwerami i jednocześnie umożliwiał przekazywanie wszelkiego rodzaju informacji, jak np. terminów dostaw, zamówień kupna, czy też potwierdzeń płatności. EDI oferował przedsiębiorstwom wydajniejszy sposób przesyłania informacji niż tradycyjna poczta czy fax, lecz działał w sieci firmowej, co ograniczało jego zdolność do obsługi wielu użytkowników.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Handel_elektroniczny
Najnowsze technologie
Technologii wykonywania stron z roku an rok jest coraz więcej. Co prawda używają one tych samych języków i skryptów, jednak w najnowszych wersjach. Obecnie używane frameworki do tworzenia stron bardzo ułatwiają programistom i web designerom ich prace.
Animacje, responsywność i dostosowanie do użytkownika to najważniejsze cechy nowoczesnych projektów i realizacji. Użytkownik jest tutaj najważniejszy, ponieważ to on jest odbiorcą treści prezentowanych na stronach i to dla niego te treści powinny być publikowane. Warto zadbać o czytelność i spójność całości strony, tak aby użytkownik mógł bez problemu znaleźć to czego potrzebuje.